{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.157 visninger | Oprettet:

Wow! Billigt, KÆMPE hamster/smådyrsbur fundet {{forumTopicSubject}}

Davs GG!
'Et ord; Dafuq.

Jeg købte idag to 130l. kasser fra ikea med målene 78x58x42cm. og kostede 120kr..
Wow. Kæmpe. Halvdelen af min seng..
Det eneste man behøver at gøre er at tage låget af eller lave ventilation.
-Så billigt! smiley
Undskyld hvis dette emne er sådan.. Besynderligt. Jeg vil bare dele det med jer; Det er sådan et fund og så super billigt!

Ok, jeg er så oppe at køre ligenu! ^_^
(Jeg skal have min kommende hamster i de to kasser på billedet, stablet på hinanden- Ihh, stort. smiley )

//Anna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wow! Billigt, KÆMPE hamster/smådyrsbur fundet
  • #1   23. jul 2013 Nice nok smiley

  • #2   23. jul 2013 fedt nok smiley jeg fandt et kanin/marsvin bur til 50 kr, på ca. en meter lang smiley

  • #3   23. jul 2013 Ej det var da fedt smiley vil du så have stige/rør til at gå i mellem de to kasser?

    Glæder mig til at se hvad du finder på, er jo mega misundelig på Bims bur, så bliver det sikkert også på dette smiley


  • #4   23. jul 2013 Tanja: Wow, var det brugt? smiley

    Susse: Jep, der kommer rør imellem de to kasser. Haha, det skal du ikke være; Trille og Gris har fantastiske bure. smiley


  • #5   23. jul 2013 ja , men det var kun bund der havde støv på, og toppen var blevet byttet ud med en anden. men rigtigt fint var det smiley

  • #6   23. jul 2013 Er også meget glad for skabet smiley gris er dog ved at gnave sig ud, så vi skal have fat i æblegræne..

  • #7   23. jul 2013 Tanja: Hvor dejligt! smiley

    Susse: God ide. smiley


  • #8   23. jul 2013 Du skal bare huske, at luftcirkulationen er elendig, hvis man kun laver ventilation i låget smiley

  • #9   23. jul 2013 Mange tak fordi du pointere det Pia. smiley
    Jeg har tænkt mig at lave store vinduer af en gammel løbegård på 3 af siderne, så jeg vil tro der kommer luft nok.


  • #10   23. jul 2013 Jeg satte også lidt hegn i mine små kasser, hvor jeg har flytteklare unger.

    profilbillede
  • #11   23. jul 2013 Og en med mindre masker

    profilbillede
  • #12   23. jul 2013 Simse: hvordan er nettet "klippet" tænker lidt de kan komme til at skærer sig på det, hvis det ikke bliver gjort ordenligt?

  • #13   23. jul 2013 Kender ikke metoden Simone bruger, men man kan bruge sandpapir og file de skarpe ender ned. smiley

  • #14   23. jul 2013 Det er klippet helt tæt, og ja fil / sandpapir til metal kan bruges smiley

  • #15   23. jul 2013 Fedt fundet på. Og dejligt stort, ja smiley

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #16   23. jul 2013 http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90027811/ De har også dem her på tilbud smiley Det er mine kommende marsvins nye hjem (2 sat sammen).

  • #17   23. jul 2013 Ej hvor dejligt, Morten- Held og Lykke med de kommende familiemedlemmer. smiley

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #18   23. jul 2013 Tak smiley Dejligt at se, at der er andre, der også finder nemme billige løsninger, så jeg ikke føler mig som nærigrøv smiley
    Hvordan kan det være du er til hamster? Blev træt af min da jeg var lille fordi den sov hele dagen smiley


  • #19   23. jul 2013 Morten: (tillader mig også at svare på spørgsmålet) mine vågner ved en 20'tiden, og ja ved faktisk ikke helt hvad det er, jeg har bare altid været dybt forelsket i de små kræ, og især dværghamstere, har vundet mit hjerte.. Synes deres personlighed og deres måde at være på bare er fantastisk.. Mit hamster Trille, kommer når jeg kalder, og kan give pote.. Men det er bare det dyr jeg faldt for..

    profilbillede
  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #20   23. jul 2013 Okay, så er der lige et par timers sjov inden man selv skal i seng alligevel smiley
    Den jeg havde som lille, bed mig også til blods et par gange, selvom jeg var helt vild sød ved den smiley Var et guldhamster. Min kanin kradsede mig bare når jeg løftede den op og var for stor og vild til at have indenfor, så marsvin, tror jeg er løsningen smiley


  • #21   24. jul 2013 Hehe- Jeg gider ikke at give 800kr. for et bur på 100x50cm, hvis jeg kan få et billigere, der endda er større. Jeg syntes ikke du skal ikke føle dig nærig da du sparer på det der kan spares på og kan derfor sætte det i opsparingen eller bruge pengene på andet (evt. legetøj mm.)- Det er simpel logik, syntes jeg og det er altid smart at spare, så længe det ikke forringer levevilkårene. smiley

    Nu har jeg kun haft og har 1 hamster, så jeg kan ikke give fuldt overblik hvorfor jeg er til hamstre, men til min specifikke hamster.
    -Hun er den der får mig op ad trappen mod lykken og hjælper mig hver dag med at holde hovedet i ro. Jeg finder altid det betryggende, når jeg kan høre hende grave eller løbe på hendes løbehjul om natten når jeg er ved at sove, da jeg i snart et år har haft angst af flere ting. Den lyd hun laver, afleder mig fra at være skrækslagen om natten og ikke turde åbne mine øjne om morgenen, til at være tryg og glad.
    Hun er den der altid kommer, når jeg kommer hjem fra skole. Den der altid værdsætter mig (+ den mad jeg giver, lol), selv når jeg har fejlet dybt og føler mig uduelig.
    -Og hver gang jeg er fyldt lykkelig og tryg, kan jeg dele den glæde med hende.

    Kort sagt, hun har hjulpet mig til at blive lykkeligere.

    _______________________________________________

    Haha Morten, Bims har også bidt mig til blods.. smiley
    http://www.gnavergalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/36390-omg__bidt_til_blods__


  • #22   24. jul 2013 Min dværghamster bider kun hvis mine fingre lugter af mad, men aldrig hårdt.. Jeg har haft to der aldrig bed, og en der markerede hvis han synes han havde været længe nok ude, eller hvis han skulle tisse..

    Min guldhamster bed den dag jeg fik hende, og har ikke gjort det siden.. Hun er ikke helt tam endnu men har også kun haft hende i ca 3 uger..


  • #23   24. jul 2013 MissBims: ej hvor er det dejligt at høre dit forhold til Bims..
    Når jeg er ked af det, er det også mine hamstere jeg snakker med..


  • #24   24. jul 2013 Susse: Ja, de små er så dejlige at snakke med. smiley

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #25   24. jul 2013 Jeg har så en kæreste og en dejlig glad hund, der kan trøste smiley Det er altid dejligt med dyr, når man bare har fået nok af mennesker smiley

    Mine kommende marsvin skal mere være hygge-dyr på kontoret hvor jeg bruger meget af min fritid og snart med lektier også.

    Jeg kan slet ikke have sådan noget med skarpe bid smiley Min hund bider også tit i mine fingre når vi leger, men efter han har fået "voksne" tænder, så er der ikke blod og det gør ikke så tit ondt smiley Vil gerne kunne stole på mine dyr ^^


  • #26   24. jul 2013 Morten: jeg har også min vidunderlige kæreste smiley men dyrene hjælper bare på en anden måde..

  • #27   24. jul 2013 Morten:
    Inden for alle smådyr vil du opdage, at der er rigtig mange der selv laver bure. Enten helt fra bunden, eller købe ting og tilpasser dem til dyrene smiley

    Det virker fjollet at smide en masse penge efter et bur, hvis man selv kan lave noget billigere, der er mindst lige så godt. Og så gode er de bure man kan købe sjældent smiley


  • #28   24. jul 2013 Pia N: det er rigtigt, vi har også lavet et skabsbur til hamsterne, det fungere bare meget bedre end alle der der irriterende plastik bure rundt i hele lejligheden..

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #29   24. jul 2013 Pia N: Vidste det slet ikke smiley Troede ikke det var så udbredt i DK at gøre det selv med gnavere. Men synes ved en del af de selvlavede bure herinde, ligner det, at de er svære at gøre rent :P?

  • #30   24. jul 2013 Morten: mit er ikke svært, åbner bare lågerne, tager fajebakken og skovler ned i en pose smiley

  • #31   24. jul 2013 Det er dejligt når man kan gøre det selv smiley
    mine marsvin går i en gammel kommode hvor alle skufferne er taget ud og så lagt på "ryggen" så de har masser af dejlig plads og de nyder det


  • #32   24. jul 2013 Svært er vel hvad man lægger i det smiley
    Her kan bunden ikke tages ud, men som hos Susse, så er det bare et spørgsmål om at åbne, og tage fejebakken frem.

    Jeg synes faktisk det er meget mere besværligt, når man skal balancere rundt med en forvokset bund, og skal have smidt bundmaterialet af et eller andet sted.
    Jeg har både stået i situationer, hvor bundmaterialet skulle ned i en affaldssæk, og direkte ud i en kompost bunke smiley


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #33   24. jul 2013 Tror I ikke min løsning med en plastik-sengeskuffe bliver nem nok at rengøre? Regner med en hånd-skovl eller fejebakke også og så i en sæk/pose og så tørre af med noget lugtfjerner og bum færdig :)? Skal helst være så nemt som muligt, så jeg er sikker på jeg ikke synes de bliver en byrde.

  • #34   24. jul 2013 Morten, det er noget af det nemmeste. smiley Har selv haft kassebure, de tog mig 30 sekunder at tomme og ialt 20 minutter at rengøre.

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #35   24. jul 2013 30 sekunder :O? Satme rekordtid smiley Ville nok tage mig 2-3 min. at tømme et stort marsvinebur for spåner.
    Men overvejer at have en topmadras (har læst på engelsk side :P) dækket med fleece. Fleecetæppet holder det tørt foroven og så suger topmadrassen og så skal den bare til vask hver uge. og rystes først self. Tror I det går?


  • #36   24. jul 2013 Min kasse var nok også mindre en den.

    Tror det kommer til at lugte, hvis du skifter hver uge; Alt deres urin kommer jo netop i madrassen, så jeg vil tro den kommer til at lugte af tis. smiley


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #37   24. jul 2013 Men det er jo ligesom alt tissen kommer ned i spåner? Så lugter det også af tis eller?
    Altså madrassen bliver jo vasket med vaskemiddel, så den forhåbentlig ikke lugter efter vasken.


  • #38   24. jul 2013 Spåner er lavet af fyrretræ som absorbere, plus der er såkaldte phenols i som mindsker urin-lugten.
    Det kommer til at lugte som om et menneske har tisset i sin seng og stadig sidder og er våd i en hel uge+ Det kommer til at føles fugtigt for dine to grise. Jeg vil sige, 2 gange om ugen er det mest anbefalede fra min vinkel.


  • #39   24. jul 2013 Morten: jeg tror det bliver meget klamt

  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #40   25. jul 2013 Fjerne spåner 2 gange om ugen eller skifte madras?
    Hmm men der er en del, der skriver i forums på engelsk, at de bruger det? Og nogle skriver endda, at de ingen lugtgener har.


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #41   25. jul 2013 Altså vil selvfølgelig have sådan en litter-box (ved ikke hvad det hedder i DK), der hvor de skal spise, for der kan de åbenbart godt lide at skide og tisse smiley Det hjælper da noget. Og hvis de nu har et favorithjørne også, kan der stå en der.

  • #42   25. jul 2013 Morten, marsvin tisser ikke kun der hvor de spiser, men over det hele. De er meget svære at gøre toilettræne (grise, lol).
    Men du kan prøve, jeg vil sige at jeg tror det ville være lidt uhumsk med alt det urin.
    - Men prøv; Det kan være det virker for dig- Bare hold øje med at det ikke er fugtigt for grisene. smiley Ellers kan du jo altid skifte til strøelse eller lign.


  • #43   25. jul 2013 mine har et hjørne toilet og de laver hovedesagelig deres skidt der meeen vandskålen er åbenbart også go at gøre det omkring

  • #44   25. jul 2013 Morten: bruge madras.. Er sikker på det vil komme til at lugte meget hurtigt!

  • #45   26. jul 2013 Jeg har aldrig hørt om det med en topmadras.
    Men der er mange der benytter fleece, især i udlandet. Jeg ville ikke kombinere det.
    Du skal have fleece nok til at du kan skifte mindst 2 gange om ugen, og gerne oftere, i tilfælde af at det bliver hurtigt klamt.
    Du skal også tage højde for, at det skal vaskes og tørre, så hvis du skal skifte 2 gange ugentligt, ville jeg personligt have mindst 4 fleece underlag liggende, så der altid er mindst 1 der er tørt.

    http://www.hammockyhammocks.co.uk/store_liners.htm

    Nu sender de godt nok kun dem her inden for England, men det lyder som noget fornuftigt fleece underlag.


  • Morten R
    Morten R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
    #46   27. jul 2013 Furrytails: Fleece kan ikke holde på på tisset, men kun lede det væk. Det skal have noget fugt-sugende at lede det hen til som fx en topmadras eller aviser eller håndklæder osv. Fleecen er så smart, at den altid er tør og derfor skal man bare have det som overflade og 1 lag er nok.
    Men umiddelbart lyder tis + madras klamt ja.. Hmm
    Er så bange for at jeg kommer til at elske mine mutter men bliver træt af at gøre rent ved dem og så bliver det et træls forhold.. Måske skulle jeg bare vente til jeg får børn smiley Så er vi flere om det..
    Og undskyld TS, nu stjal jeg vist emnet :P!


  • #47   27. jul 2013 Det er helt fint, Morten. smiley

Kommentér på:
Wow! Billigt, KÆMPE hamster/smådyrsbur fundet

Annonce